A digitális átalakulás felgyorsulásának köszönhetően a vállalatok napjainkban rendkívül komplex, vegyes rendszereket működtetnek: egyszerre használnak saját adatközpontokat, felhőkörnyezeteket és konténeres alkalmazásokat. Ezek egységes kezelése manuálisan már lehetetlen, az IT-üzemeltetési csapatoknak ezért olyan okos eszközökre van szükségük, amelyek minden fronton segítenek fenntartani a rendszerek működését és teljesítményét. Ehhez az AI nyújt támogatást olyan fejlett AIOps (Artificial Intelligence for IT Operations) megoldásokon keresztül, mint például az OpenText AI Operations Management (korábban: Operations Bridge).
Intelligens üzemeltetés
Az eszköz azzal támogatja az üzemeltetésért felelős csapatokat, hogy egyesíti a különböző forrásokból származó adatokat a rendszerekben, valamint automatizálja a monitorozást és a hibák javítását, ezáltal csökkenti a szolgáltatáskiesések számát. Beépített AI- és GenAI-funkcióira támaszkodva kiszűri a zajt, gyorsan azonosítja a hibák okait, így felgyorsul a problémamegoldás és hatékonyabbá válik a működés a multicloud környezetekben és az adatközpontokban egyaránt.
Az OpenText megoldásának előnyeit többek között a Forrester is megerősíti AIOps megoldásokat vizsgáló jelentésében: „Azok a szervezetek, amelyeknek AI- és adatvezérelt automatizálásra és nyitott AI-modellre van szükségük, valamint edge eszközöket szeretnének felügyelni, érdemes fontolóra venniük az OpenText megoldását.”
De mit is tud pontosan egy ilyen rendszer? Átfogó támogatást nyújt a rendszerek monitorozásához és az üzemeltetéshez, a hibák előrejelzésétől kezdve egészen azok javításáig, függetlenül attól, hogy helyi, felhőalapú, többfelhős vagy konténeres környezetről van szó. A legfőbb erősségei az alábbiak:
1. Teljes körű rálátás hibrid környezetekre
Az AI Operations Management több száz forrásból egyesíti az adatokat, így végponttól végpontig terjedő observability képességeket biztosít. Pontos képet ad az egész infrastruktúráról és a benne zajló eseményekről és azok összefüggéseiről.
Ez a holisztikus rálátás különösen fontos olyankor, amikor a vállalatok tovább bővítik jelenlétüket a hibrid felhőben. Ahelyett, hogy minden régi rendszert lecserélnének, ez a megoldás a már meglévő eszközöket egyesíti egy egységes felületen.
2. Fejlett AI-analitika az események áttekintéséhez és kezeléséhez
A rendszer mögött egy rendkívül kifinomult AI-motor dolgozik, amely több mint 50 szabadalomra épül, és képes nagy mennyiségű adatot kezelni rövid idő alatt. A rendellenességek azonosítása érdekében többféle technikát használ a vállalat rendszereiben folyó események vizsgálatához és elemzéséhez:
- adatfolyamon alapuló korrelációt,
- topológián alapuló korrelációt,
- időalapú korrelációt,
- gépi tanulásra épülő korrelációt,
- duplikált események kiszűrését,
- „eseményviharok” felismerését.
A hagyományos rendszerek szabályalapon működnek, és folyamatos karbantartást igényelnek, hisz mindig új szabályokat kell írni. Ebben a megoldásban viszont automatikusan működik a gépi tanulásra épülő korreláció, nem kell új szabályokat megadni. Ez a Vodafone egyik részlegénél például annyira jól működik, hogy az AI Operations Management bevezetése után 70 százalékkal csökkent a riasztások száma.
3. GenAI a gyorsabb hibakereséshez
A megoldás GenAI-alapú hibakereső funkciókkal segíti az IT-üzemeltetési csapatokat abban, hogy gyorsabban észleljék és megoldják a problémákat. Ennek köszönhetően az operátorok:
- természetes nyelvű lekérdezéseken keresztül kaphatnak információt az eseményekről és adatokról;
- AI által generált javaslatokat kaphatnak a hibák elhárításához;
- automatikusan hozzáférhetnek a tudásbázisban lévő releváns cikkekhez;
- a különböző technológiák dokumentációiból is választ kapnak a kérdéseikre.
Ezekkel a funkciókkal az IT-csapat sokkal gördülékenyebben és hatékonyabban dolgozhat a monitoring rendszerrel.
4. Hiteles sikertörténetek és eredmények
Egy technológia valódi értékét az mutatja meg, mennyi előnyt hoz az éles használatban. Az AI Operations Managementet számos nagyvállalatnál használják világszerte kiemelkedő eredményekkel. Néhány példa:
- NOS (Portugália legnagyobb kommunikációs és szórakoztató cégcsoportja): a vállalat az AI-alapú automatikus eseménykorrelációt használva képes elkülöníteni a zajtól a valódi incidenseket, radikálisan csökkentve az eseményekhez kapcsolódó zajt és javítva az operátorok hatékonyságát.
- NXO France (francia IT-szolgáltató): a szervezet innovatív, automatizált IT-monitoring megoldást épített ki az OpenText AI Operations Management használatával, teljes rálátást nyerve az ügyfélhálózatok dinamikus és összetett rendszerére, miközben automatizálta a hibajavítási feladatokat.
- Türk Telekom (török telekommunikációs szolgáltató): a cég egyetlen adatforrásra építve proaktív problémamegoldást vezetett be, javította a szolgáltatás minőségét és segítette a döntéstámogatást az AIOps képességekkel.
Az OpenText AI Operations Management tehát már számos szervezetnél bizonyított, és segítségével a szakemberek óriási mennyiségű problémát hárítottak el még azelőtt, hogy azok valódi károkat tudtak volna okozni.
Ha kérdése van, vagy szeretné megtudni, hogyan működhet a megoldás az Ön vállalatánál is, keresse kollégáinkat!
További információ:
Magyar nyelvű termékinformáció
Magyarországi disztribúció: Ingram Micro