Új kiadás jelent meg az SMAX megoldásból, amellyel még egyszerűbb és költséghatékonyabb a szolgáltatások kezelése. A termék beágyazott gépi tanulásra és elemzésekre alapozva intelligens megközelítést kínál az IT-szolgáltatások menedzsmentjéhez (IT Service Management – ITSM), az IT-eszközök menedzsmentjéhez (IT Asset Management – ITAM) és a vállalati szolgáltatások menedzsmentjéhez (Enterprise Service Management – ESM). A legfrissebb, 2022.05 kiadás számos hasznos újítást tartalmaz, ezért érdemes kicsit közelebbről is szemügyre venni.
Jobb hatékonyság a mindennapokban
A friss SMAX fontos újítása, hogy képes automatikusan megkeresni a megfelelő szakértőt, amikor beérkezik egy új kérés egy ticketen. A szakemberek megadhatják a profiljukban, melyek a szakterületeik, illetve a Hot Topic Analytics eredményei alapján is beállíthatók az egyes témakörök. Az SMAX gépi tanulásra támaszkodva értelmezi a kérésekben vagy incidensekben található szöveget, megállapítja, milyen szakértelem szükséges az adott probléma megoldásához, majd javaslatot tesz arra, melyik szakember lenne a legjobb a feladatra. Ezután azt is biztosítja, hogy egyszerűen lehessen folytatni a művelet és felvenni a kapcsolatot az illetékes szakemberrel e-mailben, chaten vagy éppen Microsoft Teams híváson keresztül.
A friss kiadás új lehetőségekkel segíti az egyes szolgáltatási szintekhez tartozó célok (service-level target – SLT) teljesítését is. Új értékeket lehet hozzárendelni az egyes célokhoz az eddigieken kívül, például meg lehet adni az adott területen érvényes időzónát és a munkavégzési időszakokat, így ezeket rugalmasan is tudják kezelni.
Portál testre szabása és továbbfejlesztett mobiltámogatás
A konfigurálható widgetek segítségével az ügyfelek testre szabhatják az önkiszolgáló portált a saját ízlésüknek vagy a céges arculatnak megfelelően. A szolgáltatási portálon belül egyéni widgeteket helyezhetnek el a fejlécben, a láblécben, az oldalsávban vagy akár a teljes oldalon, illetve az egyes landing page-eken is. Az egyedi beállítások úgy is alkalmazhatók, hogy a különböző felhasználói csoportok különböző tartalmakat lássanak a portálon.
A mobilos változat most már Android és iOS platformokra is általánosan elérhető azonos képességekkel. Ráadásul a kérések, incidensek és feladatok most már a mobilappban is szerkeszthetők, ami új, konfigurálható mobilos landing page-t biztosít.
Átfogó keresés minden alkalmazásban
Az SMAX Studión keresztül elérhető olyan konfigurálási lehetőség, amelyhez a szakembereknek nem szükséges kódot írniuk. Így rendkívül egyszerűen, külön szaktudás és kódolás nélkül hozhatnak létre vagy szabhatnak testre szolgáltatásalapú alkalmazásokat.
Az új kiadásban az SMAX Studión belül az átfogó keresési funkció teszi lehetővé, hogy a felhasználók egyéni elemekre és mezőkre keressenek rá a különféle applikációkban. Ez olyan alkalmazásokban is elérhető, amelyet a Micro Focus ITOM Marketplace-ről töltöttek le, és olyanokban is, amelyeket a cégnél fejlesztettek egyedileg.
Továbbfejlesztett eszközkezelés
A megoldás abban is segíti a szervezeteket, hogy áttekintsék és igazolják a compliance feltételek teljesítését. A Sofware Asset Management (SAM) eszköz új irányítópultot kínál a szállítói szintű szoftverlicenc-megfelelőség áttekintéséhez, és táblázatos nézetet is biztosít a termékszintű megfelelőség ellenőrzéséhez. A beépített munkafolyamatokon keresztül a szakemberek szabályozhatják a szoftverek életciklusát, rálátnak a licencek felhasználására, és lépést tudnak tartani a compliance követelményekkel. Fontos előny, hogy a SAM az SMAX Studio képességeit használja a megfelelőségi folyamatok kezeléséhez, ami azt jelenti, hogy a munkafolyamatokat az SMAX kódolást nem igénylő képességeit kihasználva lehet konfigurálni és testre szabni, és ezek használhatók az üzleti szabályok alkalmazásához és a riasztások beállításához is.
Integrációs motor a nagyobb rugalmassághoz
Az integrációs motor rugalmas és kifinomult képességeket kínál ahhoz, hogy az SMAX-ot integrálni lehessen egyéb megoldásokba és olyan szélesebb körű támogatási rendszerekbe, mint például a DevOps. Magában foglal csatlakozókat a Micro Focus megoldásaihoz és egyéb gyártók szoftvereihez is, beleértve az ALM Octane, az ALM Quality Center, az ArcSight SOAR, az Operations Orchestration, a Jira, a ServiceNow és and Microsoft Power Automate rendszereket.