A vállalatoknak minden pillanatban pontosan tisztában kell lenniük azzal, hogy kik férnek hozzá az informatikai rendszereikhez. Ezenfelül arról is gondoskodniuk kell, hogy mindig csak azok a felhasználók érjék el a kritikus fontosságú erőforrásokat és érzékeny adatokat, akiknek erre valóban szükségük van a munkájukhoz.
Digitális személyit mindenkinek!
Minél nagyobb a szervezet, annál nehezebb ez a feladat, hiszen annál több alkalmazottat és alvállalkozót kell nyomon követni és kezelni a hozzájuk tartozó digitális személyazonosságokkal együtt. A munkavállalók ráadásul „mozgásban vannak”: új munkaköröket és feladatokat kapnak, esetleg másik részlegre kerülnek, vagy elmennek a cégtől, és újak jönnek a helyükre.
A digitális személyazonosságoknak, illetve a hozzájuk kapcsolódó engedélyeknek és jogosultságoknak pedig azonnal le kell követniük ezeket a változásokat. Az új belépőknek vagy a munkakört váltóknak minél hamarabb szükségük van minden hozzáférésre, hogy rögtön be tudjanak kapcsolódni az új feladatokba. A távozóktól pedig érdemes rövid időn belül visszavonni ezeket, nehogy akár ők, akár kiberbűnözők visszaéljenek velük. Ez azonban összetett feladat, ha sok felhasználóval működik a szervezet.
Könnyen bevethető megoldás villámgyorsan
Egy fejlett, intelligens személyazonosság-kezelési eszköz hatékony megoldást kínál erre a kihívásra, és a folyamat minden résztvevőjénél enyhíti a nehézségeket. A NetIQ Identity Governance kezeli és ellenőrzi a digitális személyazonosságokat, valamint érvényesíti a megfelelő hozzáféréseket a vállalaton belül. A megoldás legfrissebb kiadása ráadásul minden eddiginél egyszerűbben és gyorsabban, minimális konzultációval bevezethető. Korábban hosszú projekt volt egy ilyen implementáció, ám a szoftver legújabb verziója képes magától beolvasni a cégnél használatban lévő beállításokat és elemezni azokat, majd ezek alapján automatikusan ajánl kifejezetten a cég működésére optimalizált, intelligens jogosultságkezelési folyamatokat. Ha megfelelőnek találták, az illetékes szakembereknek és döntéshozóknak mindössze jóvá kell hagyniuk a szerepköröket, és néhány konfigurációs beállítás után létrehozható egy olyan rendszer, amely automatikusan generálja az igénylő és jóváhagyó folyamatokat, illetve a tipikus riportokat. Később már rendkívül egyszerűen lehet hozzáadni új felhasználókat, elég csupán hozzájuk rendelni a megfelelő szerepköröket, a rendszer pedig teszi a dolgát a szükséges jogosultságok biztosításával.
Minden elvárásnak megfelel
Az eszköz egyedi, nem szabványos igények mentén is továbbfejleszthető, és integrálható a Micro Focus további kapcsolódó megoldásaival. Együttműködik például a NetIQ Access Managerrel, amely egypontos bejelentkezést és átfogó hozzáférés-kezelést tesz lehetővé a vállalatok számára a mobilos és felhős környezetekben, illetve legacy platformokon is. A megoldás összekapcsolható a NetIQ Advanced Authentication termékkel is, amelynek segítségével a szervezetek egy keretrendszerben kezelhetik az összes hitelesítési rendszert, így biztonságos, mégis kényelmes azonosítási módszereket nyújthatnak felhasználóik számára.
A NetIQ Identity Governance használatával a cégek egyetlen személyazonosság- és hozzáféréskezelő platformon keresztül kínálhatnak biztonságos és mégis zökkenőmentes felhasználói élményt az alkalmazottak számára, akik így hatékonyan végezhetik a munkájukat.